lördag 15 maj 2010

Två band i ett

 


Detta har jag gjort till min mamma. Som ni ser är det ett rosaband.
Mamma fick veta att han hade bröstcanser 1988. Och för mig var det ett konstigt år, visste inte så mycke om canser då. Och vad jag såg var en orolig mamma och pappa. Sjukhus tycker ej om det.Och från mamma fick reda på hur det var så var det fort med att operera. Och nu många år efter så skulle man någ ha varit med och hälsa på men det var inte så lätt.
Men nu till meningen med bandet som jag har gjort.

Som titel säger två band i ett.
Fört det rosa bandet brösrcanser. Och så till det andra bandet om ni ser så är det fyra kristaller. Två i öglan och två på enden av bandet. De i mitten är mamma och pappa och de är i cetrum av hela händelsen run all med sjukhus och behandlingar, men de var tillsammans hela tiden och är det nu med.
Och till dom två på endana av bandet är jag och min syster.
Så det blir två band i ett, ett familjeband och ett rosaband.

Till Mamma
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Jag blev riktigt rörd. Det var tänkvärda ord. Jag är övertygad om att dina föräldrar kommer att bli glada över att läsa det. Kram från mmoster

    SvaraRadera